اخبار بانك ملي ايران

سفر يك روزه مديرعامل بانك ملّي ايران به استان كرمان

4410
0
دكتر همتي در جريان سفر يك روزه به استان كرمان ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اداره امور شعب استان كرمان به تبيين راه‌كارهاي ارتقا و پيشرفت بانك در جمع مسئولان ستادي و كاركنان پرداخت.
وي با اشاره به مسائل اصلي پيش روي بانك يعني وصول مطالبات به همراه رشد منابع، اعطاي تسهيلات با نرخ سود متناسب و بدهي دولت به بانك ملي ايران افزود: چنانچه شعبه‌اي نتواند در رسيدن به اهداف مدنظر بانك نظير جذب منابع، وصول مطالبات و … موفق عمل كند، ديگر اركان بانك تحت تاثير قرار خواهند گرفت. لذا تلاش مضاعف كاركنان در صف و ستاد مسير پيشرفت و توسعه بانك را هموارتر مي‌كند.
همتي در ادامه با تشريح سياست‌هاي كلان مديريتي، وضعيت سپرده‌هاي بانك، سياست هاي اعتباري، اقدامات انجام گرفته براي وصول مطالبات، تغييرات ايجاد شده در روند ارتقاي شغلي كاركنان و شروع مطالعه براي اصلاح اساسنامه بانك، خواستار همدلي و همكاري تك‌تك كاركنان در راستاي ارتقاي جايگاه بانك و تحويل اين ميراث ماندگار به آيندگان به نحو مطلوب و شايسته شد.
خسرو خواجه حسني عضو هيأت مديره بانك نيز در اين بازديد گفت: با ظرفيت بالايي كه اين استان در بخش معادن و كشاورزي داشته است، اداره امور شعب استان كرمان توانسته در 6 ماهه نخست سال جاري رشد خوبي داشته باشد كه انتظار مي‌رود اين روند صعودي، با سرعت بيشتري ادامه يابد.
وي در ادامه بر افزايش تعامل با مسئولان و فعالان اقتصادي استان در راستاي افزايش جذب منابع تاكيد كرد.
همچنين مراسم كلنگ زني خط توليد 3400 تني گروه صنايع سيمان كرمان با حضور دكتر عبدالناصر همتي مديرعامل بانك ملي ايران و مسئولان اين استان برگزار شد.
همتي در اين مراسم كه دكتر پور ابراهيمي نماينده مردم كرمان در مجلس، مديرعامل شركت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي، مدير عامل صنايع سيمان كرمان و تني چند از مسئولان بانك حضور داشتند، با اشاره به نقش كارخانه سيمان كرمان در توسعه كشور و بهره‌مندي صنايع مختلف از توليدات آن افزود: نقش بانك ملي ايران در راه اندازي هر صنعت فعال و مهم در كشور مشهود است به طوري كه نقش سازنده‌اي در توسعه پايدار كشور ايفا نموده است. در حال حاضر كشور به توسعه پايدار نياز دارد و توسعه، نيازمند رشد مستمر توليد است.
مديرعامل بانك ملي ايران تسهيل شرايط براي فعاليت و مشاركت بخش خصوصي را از سياست‌هاي اين بانك مطرح كرد و بيان داشت: بر اين اساس 10 درصد از سهام گروه توسعه و سرمايه گذاري سيمان در بورس عرضه مي شود.
حيدري مديرعامل گروه صنايع كرمان نيز در اين مراسم با تقدير از مديريت بانك ملي ايران گفت: با حمايت بانك ملي ايران، احداث خط توليد جديد كارخانه آغاز مي‌شود و اين امر به مدت طولاني فعاليت كارخانه سيمان كرمان را بيمه خواهد كرد.
مديرعامل بانك ملي ايران پس از اين مراسم با حضور در اتاق بازرگاني و در جمع مديران بانك‌ها و فعالان اقتصادي استان، ضمن تشريح وضعيت و عملكرد سيستم بانكي كشور اظهار داشت: امروز به بانک‌ها فشار عظیمی وارد شده و اينگونه القا مي شود که مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور صرفاً ناشی از عملكرد بانکهاست این در حالی است که بانک‌ها نقش مهم، تاثیرگذار و مثبتي در توسعه كشور داشته‌اند.
متاسفانه در 8 سال گذشته تسهيلات زيادي بابت طرح‌هاي زود بازده به اشخاص يا شركت‌ها پرداخت شد كه به نظر من بعضي از اين طرح‌ها اصلا بازده كافي نداشته اند.
وي افزود: 800 ميليارد دلار سرمايه كشور ظرف 8 سال گذشته مشخص نشد كه كجا رفت و بايد پرسيده شود كه مقصر، مديران بانكي هستند يا جاي ديگر؟

وي در پايان به سوالات فعالان اقتصادي كرمان پاسخ داد و مقرر شد موارد مطرح شده پيگيري و اقدامات لازم انجام گيرد.

منبع: سايت بانك ملّي ايران

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو سال