این دوره آموزشی شامل اطلاعاتی درباره تاریخچه شرکت ملی خدماتی تدارک، آشنایی با برخی مسئولین، امور بازرگانی و ترخیص کالا، امور نامه رسانی و تحصیلداری، تأمین خدمات نیروی انسانی، واحدهای مختلف شرکت، آشنائی و آگاهی از نوع کار (شرح وظایف شغل مربوطه)، وضعيت و نوع استخدام در شرکت و آشنائی با مقررات داخلی شرکت می‏باشد.

اين دوره آموزشي، شامل مهارت‏هاي ارتباطي موثر، پيشگيري از وقوع سرقت در محيط و سرقت‏هاي سازمان يافته، تكريم ارباب رجوع و شرح وظايف عوامل حفاظت فيزيكي و اطفاء حريق است. برقراري ارتباط مناسب و تكريم ارباب رجوع، از بدو ورود به محيط هاي اجرایی و ستادي شكل مي گيرد و از آنجايي كه نگهبانان و عوامل حفاظت فيزيكي، اولين جايگاه مراجعه ارباب رجوع به محيط مي باشند، بنابراين برداشت و ارزيابي مراجعين از نحوه خدمت رساني نهادهاي دولتي و غیر دولتی، رابطه مستقيم با نحوه رفتار و عملكرد ايشان دارد.

مطالب ارائه شده دراین دوره آموزشی مقررات حفاظتی و بهداشت درسازمان‏ها به منظور صیانت از نیروی کار، حفظ و سلامت کارمندان و کارگران با رعایت مقررات بویژه آئین نامه‏های مصوب شورای عالی حفاظت فنی است.

نظر به اين که ظاهر آراسته و نحوه برقراري ارتباط کارکنان هر سازمان نقش بسيار موثري در موفقيت آن سازمان دارد، يکي از واحدهاي تاثيرگذار در اين مهم، واحد پذيرايي و مهمانداري مي باشد که با کمترين اشتباه اين واحد، ممکن است يک خاطره بد در ذهن مراجعه کننده شکل گيرد و ممکن است خسارات جبران ناپذير به سازمان وارد سازد. در صورتي که رفتار حرفه اي و آداب داني اين گروه مي تواند موجبات آرامش خاطر و آسايش مديران و کارکنان هر شرکت يا سازمان را فراهم آورد.

این دوره های آموزشی در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی اسلام، احکام فقهی مورد نیاز روزمره در زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی با اخلاق در مناسبات انسانی و حقوق اسلامی و شبهات رایج، و تقویت مبانی اعتقادی و ترویج آموزه های قرآنی تدوین و آموزش داده می‏شود.